شناخت مغز کودک و تقویت عملکرد آن

🔰همانطور که میدانید مغز کودک شما از دو نیمکره تشکیل شده است که هر کدام وظایف و عملکرد مجزا و منحصر به خود را دارند.
.
🔶️نیمکره راست مغز کودک شما، قدرت‌های معجزه‌آسایی دارد و آنچه درنهایت باعث نبوغ و خلاقیت در کودک شما می‌شود ریشه در توانایی‌های نیمکره راست مغز او خواهد داشت.

💢 بااین‌حال اگر قبل از 6 سالگی به کودکتان کمک کنید که نیمکره راست مغزش را فعال نگاه دارد و توانایی‌های نیمکره راستی‌اش را پرورش بدهد، این توانایی‌ها را در طول زندگی بزرگ‌سالی‌اش به‌راحتی می‌تواند حفظ کند و از مزایایش بهره‌مند شود.
.
💥💥💥 اخیرا دانشمندان به نتایج شگفت انگیزی از میزان تاثیرپذیری مغز در مقابل تلاش برای حل کردن پازل ها، دست یافته اند.
.
اما چطور این اسباب بازی های به ظاهر ساده چنین تاثیری دارد؟
.
👈به احتمال زیاد علت این امر استفاده ی همزمان از هر دو نیمکره ی مغز انسان می باشد. نیمکره ی چپ مغز که بخش تحلیلی و آنالیزگری را بر عهده دارد، تمام قطعات پازل را به صورت جداگانه مشاهده کرده و مورد آنالیز قرار می دهد. اما نیمکره ی سمت راست وظیفه ی مرتب کردن قطعات پازل و ارتباط دادن منطقی آن ها با یکدیگر را برعهده دارد.
با این حساب همکاری هر دو نیمکره برای حل کردن پازل مورد نیاز و ضروری ست و یکی نمی تواند به تنهایی و بدون کمک دیگری، بازی پازل را به پایان برساند.
.
🌟🌟نیمکره ی چپ مغز منطقی و دنباله در است. در حالی که نیمکره ی راست خلاق، بصری و احساسی می باشد. هنگامی که شما سعی می کنید قطعات پازل را کنار هم قرار دهید، در واقع هر دو قسمت مغز را مهار کرده اید.
وقتی در حال چیدن قطعات پازل هستید و به دنبال تکه های مناسب می گردید، تمام سلول های مغزتان به شدت فعالیت کرده و این فعالیت کارایی و ظرافیت آن ها را افزایش می دهد.

پشتیبانی کودک پدیا
ارسال از طریق واتس آپ
سبد خرید خروج